Dziwne zachowanie SMG
: wt lis 08, 2011 09:13
Witam,
Zaobserwowałem atypowe zachowanie jak mi się wydaje kiedy silnik jest niedogrzany. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy skrzynia ma wrzuconą 2'jkę i samochód toczy się na tyle wolno, że wystarczyłoby kilkadziesiąt cm żeby zatrzymały go opory toczenia a więc sterownik powinien szykować się do zmiany na 1'kę obroty spadają do ok 500-600 czuć jakby silnik na ułamek sekundy łapał zadyszkę i wtedy komputer podbija obr. do około 1000. Odnoszę wrażenie jakby zbyt późno wysprzęglał. Do tej pory zauważyłem to na zimnym/niedogrzanym silniku i nie zdarza się to zawsze.
Postaram się nagrać jakieś krótkie movie ale z racji tego, że zdarza się to czasem nie obiecuję, że mi się to uda.
Mnie do głowy przychodzi zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie siłowników hydraulicznych i pompy ale czy tak jest i ewentualnie jak to sprawdzić oraz jakie są wartości bazowe - nie mam pojęcia ale może Wy macie jakiś inny pomysł ?
Zaobserwowałem atypowe zachowanie jak mi się wydaje kiedy silnik jest niedogrzany. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy skrzynia ma wrzuconą 2'jkę i samochód toczy się na tyle wolno, że wystarczyłoby kilkadziesiąt cm żeby zatrzymały go opory toczenia a więc sterownik powinien szykować się do zmiany na 1'kę obroty spadają do ok 500-600 czuć jakby silnik na ułamek sekundy łapał zadyszkę i wtedy komputer podbija obr. do około 1000. Odnoszę wrażenie jakby zbyt późno wysprzęglał. Do tej pory zauważyłem to na zimnym/niedogrzanym silniku i nie zdarza się to zawsze.
Postaram się nagrać jakieś krótkie movie ale z racji tego, że zdarza się to czasem nie obiecuję, że mi się to uda.
Mnie do głowy przychodzi zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie siłowników hydraulicznych i pompy ale czy tak jest i ewentualnie jak to sprawdzić oraz jakie są wartości bazowe - nie mam pojęcia ale może Wy macie jakiś inny pomysł ?